img img img img

Muhasebe

Muhasebe

Genel Muhasebe – Financial Accounting (FIN) modülü, kapsadığı Genel Muhasebe, Alacaklar Muhasebesi, Borçlar Muhasebesi, Yönetim Muhasebesi, Maliyet Muhasebesi, Sabit Kıymetler Muhasebesi ve İnsan Kaynakları Muhasebesi gibi alt başlıklar ile üretim, ticaret yapan veya hizmet sunan işletmelerin resmi ve yönetimsel tüm ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmiştir.

Genel Muhasebe modülü, şirketlerin ihtiyaç duyabileceği TMS, UFRS, USGAAP ve özel yönetim muhasebeleri gibi birçok muhasebe standardında ayrı kurulum, veri tabanı veya mükerrer kayıt girişi gerektirmeden, akıcı ve verimli bir şekilde işlem ve raporlama yapabilir.

Modülün temel işlevleri:

  • Genel Muhasebe gerekliliklerini yerine getirmek adına ticari olayları ve bunların belgelerini, kendi işlem döviz bilgileri ile uygulanan mevzuatlara uygun şekilde kayıt altına almak. 
  • Ticari alacakları ve ticari borçları, Satış Yönetimi, Perakende Yönetimi ve Fatura Kontrol modülleri ile gerçek zamanlı veya toplu entegrasyon ile kapsamlı şekilde yönetebilme. (Açık bakiye kontrolü, alacak/borç yaşlandırma, müşteri borç bilgilendirme, toplu uyarı mektupları vb.)
  • Sabit Kıymet Yönetimi modülü ile gerçek zamanlı entegrasyon sayesinde, aylık amortisman giderlerinin muhasebeleştirilmesi; tam veya kısmi satışın, hurdaya çıkışın ilgili muhasebe belgelerinin otomatik oluşturulması, aday sabit kıymet ve masraflarının ilgili dönemin muhasebe kayıtlarından otomatik tespiti ve işlemlerinin yapılması.
  • İnsan Kaynakları Yönetimi modülü entegrasyonu ile aylık personel giderlerinin ve tahakkuklarının muhasebeleştirilmesi.
  • Kusursuz işleyen entegrasyon sayesinde, Genel Muhasebe modülünde girilmiş gider kayıtlarının maliyet hesaplamalarından önce Maliyet Merkezleri Muhasebesi modülüne aktarılması
  • Stok Yönetimi ve Üretim Maliyet Yönetimi modülleri ile entegrasyon sayesinde gider hesaplarının yansımalarının oluşturulması ve malzeme maliyetlendirme kayıtlarının muhasebeleştirilmesi.
  • Bütçe Yönetimi modülü entegrasyonu ile finans ve gider bütçelerinin plan ve gerçekleşen karşılaştırması.
  • Alınan, verilen veya ciro edilen çek, senet, akreditif mektubu gibi vadeli kağıtları kayıt altına alma, bankaya tahsile çıkma, kırdırma, tahsilat veya adli takip statülerini takip etme, raporlama, otomatik muhasebe belgelerini oluşturma ve dönem sonlarında değerlemeye tabi tutma.
  • Alınan ve verilen teminat mektuplarının detaylarıyla birlikte takibi ve muhasebeleştirilmesi.
  • Şirketlerin hiçbir ödeme veya tahsilatını atlamaması için ‘Finansal Hatırlatıcı.’ (Çek, senet, akreditif mektubu, sigorta poliçeleri, vb. için, özel raporlarla, e-Posta ve/veya SMS mesajları ile tanımlanan tarih ve saatlerde, istenilen periyotlarla bilgilendirme ve hatırlatma)
  • Borç tahakkuklarını gerçekleşen tahsilatlar ile işlem dövizi veya yerel para biriminde finansal eşleştirmeye tabi tutarak borç kapatma, açık bakiye takibi, ilgili kambiyo karı/zararı ve vade farkı muhasebe belgelerini otomatik oluşturma.
  • Yerel para birimi, raporlama, işlem veya hesap para birimi seçenekleriyle kapsamlı bir şekilde muavin defter, mizan, kesin mizan vb. listeleri kolayca alabilme. 
  • Diğer ilgili modüllerle entegrasyon ile gerçek zamanlı veya toplu belge oluşturmanın yanı sıra zengin, özelleştirilebilir ‘Kayıt anahtarları’ aracılığı ile hızlı, kontrollü ve kolay belge girişleri yapabilme.
  • Borç/alacak yaşlandırma, vade farkı ve adat ekstreleri, reeskont hesaplama, ağırlıklı ortalama vade farkı hesaplama raporlarının oluşturulması.
  • Kapsamlı ‘Dönem Sonu İşlemleri’ ile kapanış ve yeni dönem açılış belgelerinin rahat ve hızlıca oluşturulabilmesi.
  • Detaylı masraf takibinin yapılabilmesi.
  •  Hesap aktarım şablonları kullanarak hesaplar ve maliyet merkezleri arasında dağıtım yapılabilmesi.
  • ‘Dönemsel Kur Değerleme’ sonucu oluşan kambiyo kâr/zarar muhasebe belgelerinin, dövizli alacakların kur farkı faturalarının ve borç kaydı tahakkuk muhasebe belgelerinin otomatik oluşturulması.
X